FMCG nedir? En iyi FMCG şirketleri

by:

Genel

Türkçe anlamı Hızlı Tüketim Malları olan FMCG (Fast Moving Consumer Goods) hızlı bir şekilde satılan, kolay tüketilen, az raf ömrüne sahip düşük maliyetli ürünlerdir. Örneğin paketlenmiş ürünler, alkollü olmayan içecekler veya temizlik ürünler gibi…

Bireysel anlamda düşük bir kar marjına sahiptir ancak büyük miktarlarda yapılan satışlarda çok karlı olabiliyor.

Hızlı Tüketim Malları genelde daha az raf ömrüne sahiptir ve günlük tüketim için uygundur. Bu nedenle satışı çoktur.

FMCG sektörü

Rekabetin fazla olduğu bu sektörde başarılı olabilmek için lojistik alt yapıyı iyi oluşturmak gerekiyor. Bu konuda bir lojistik firması ile çalışma yapmanız ya da kendi lojistik alt yapınızı oluşturmanız gerekiyor.

Depolama, paketleme, dağıtım, tersine lojistik gibi önemli konularda başarılı olmanız sektördeki rekabette öne çıkmanıza olanak sağlayacaktır.

Dünyadaki en iyi FMCG şirketleri

10. L’Oréal

Gelir: 32004 milyon dolar
Net Kar: 4612 milyon dolar
Piyasa değeri: 127548 milyon dolar
Marka Sayısı: 34 

9. Philip Morris

Gelir: 27580 milyon dolar
Net Kar: 6341 milyon dolar
Piyasa değeri: 155213 milyon dolar
Marka Sayısı: 26 

8. JBS

Gelir: 48745 milyon dolar
Net Kar: 534 milyon dolar
Piyasa değeri: 24832 milyon dolar
Marka Sayısı: 10

7. Coca Cola

Gelir: 35410 milyon dolar
Net Kar: 1248 milyon dolar
Piyasa değeri: 184994 milyon dolar
Marka Sayısı: 52 

6. AB InBev

Gelir: 56444 milyon dolar
Net Kar: 7996 milyon dolar
Piyasa değeri: 172291 milyon dolar
Marka Sayısı: 500 

5. Unilever

Gelir: 66068 milyon dolar
Net Kar: 7978 milyon dolar
Piyasa değeri: 127900 milyon dolar
Marka Sayısı: 310 

4. Pepsi Co

Gelir: 63525 milyon dolar
Net Kar: 10509 milyon dolar
Piyasa değeri: 153570 milyon dolar
Marka Sayısı: 22 

3. P&G

Gelir: 65058 milyon dolar
Net Kar: 10194 milyon dolar
Piyasa değeri: 197798 milyon dolar
Marka Sayısı: 105 

2. Johnson & Johnson

Gelir: 76450 milyon dolar
Net Kar: 1300 milyon dolar
Piyasa değeri: 344317 milyon dolar
Marka Sayısı: 90 

1. Nestle

Gelir: 93586 milyon dolar
Net Kar: 7487 milyon dolar
Piyasa değeri: 267054 milyon dolar
Marka Sayısı: 2000 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir